Porsche taycan turbo s 2023
Перейти к содержимому

Porsche taycan turbo s 2023

  • автор:

Порше Тайкан 2023 технические характеристики, комплектации и цены

Porsche Taycan в 2023 относился к 1 поколению, выпускался в кузове: седан, универсал. В 2023 году Porsche Taycan остался без рестайлинга.

Продажа Porsche Taycan 2023 в Москве

Объявления о продаже новых и б/у авто

Москва Taycan 2023

Taycan 2023

19 290 000 ₽

Москва Taycan 2023

Taycan 2023

17 400 000 ₽

Москва Taycan 2023

Taycan 2023

18 990 000 ₽

Москва Taycan 2023

Taycan 2023

17 990 000 ₽

Москва Taycan 2023

Taycan 2023

17 500 000 ₽

Москва Taycan 2023

Taycan 2023

19 990 000 ₽

1 поколение, 03.2021 — 02.2024, Универсал

Porsche Taycan 1 поколение, 03.2021 - 02.2024, Универсал

Комплектация Период выпуска Цена Марка двигателя Марка кузова
380 л.с., Электричество, Редуктор, Полный (4WD)
93.4 kWh 4 Cross Turismo 04.2021 — 02.2024
380 л.с., Электричество, Редуктор, Задний (RR)
79.2 kWh Sport Turismo 01.2022 — 02.2024
490 л.с., Электричество, Редуктор, Полный (4WD)
93.4 kWh 4S Cross Turismo 04.2021 — 02.2024
93.4 kWh 4S Sport Turismo 02.2022 — 02.2024
517 л.с., Электричество, Редуктор, Полный (4WD)
93.4 kWh GTS Sport Turismo 11.2021 — 02.2024
625 л.с., Электричество, Редуктор, Полный (4WD)
93.4 kWh Turbo S Cross Turismo 04.2021 — 02.2024
93.4 kWh Turbo Sport Turismo 01.2022 — 02.2024
93.4 kWh Turbo S Sport Turismo 01.2022 — 02.2024
93.4 kWh Turbo Cross Turismo 04.2021 — 02.2024

1 поколение, 09.2019 — 02.2024, Седан

Porsche Taycan 1 поколение, 09.2019 - 02.2024, Седан

Комплектация Период выпуска Цена Марка двигателя Марка кузова
326 л.с., Электричество, Редуктор, Задний (RR)
79.2 kWh 02.2021 — 02.2024
490 л.с., Электричество, Редуктор, Полный (4WD)
79.2 kWh 4S 11.2019 — 02.2024
517 л.с., Электричество, Редуктор, Полный (4WD)
93.4 kWh GTS 11.2021 — 02.2024
625 л.с., Электричество, Редуктор, Полный (4WD)
93.4 kWh Turbo S 09.2019 — 02.2024
93.4 kWh Turbo 09.2019 — 02.2024

Porsche taycan turbo s 2023

Porsche - Изобилие эмоций. -

Изобилие эмоций.

Захватывающие ощущения от сидения в потрясающем спортивном электромобиле: с новым энергия электричества электризует еще сильнее. Производительность впечатляет еще больше. А исключительность теперь еще более выразительная.

Sport Limousine

Porsche - Дизайн.

Впечатляющие пропорции полностью электрического автомобиля явно подчеркивают его еще большую спортивность.

Porsche - Динамика движения.

Динамика движения.

С гоночной трассы на улицу: гоночный режим и режим Push-to-Pass для упрощения обгона. Дополнительная технология Active Ride на полноприводных моделях выводит динамику движения и маневренность на новый уровень.

Система Porsche Electric Sport Sound.

Система Electric Sport Sound.

Превращает типичное звуковое оформление в настоящее удовольствие от звучания: Electric Sport Sound. Благодаря доступной дополнительно системе звук автомобиля как снаружи, так и внутри становится более насыщенным. Эта система входит в базовую комплектацию S и предлагает неповторимый звук, который выделяется еще больше.

Porsche - Изогнутый дисплей.

Изогнутый дисплей.

Благодаря цифровому изогнутому дисплею диагональю 16,8 дюйма вся информация размещена в поле зрения. В зависимости от индивидуальных предпочтений и маршрута основное внимание уделяется различным видам отображения, среди которых типичные круглые приборы, полноразмерная навигационная карта и уменьшенное отображение. Внешние сенсорные панели управления также упрощают настройку освещения и ходовой части.

Porsche - Какой автомобиль Taycan подходит именно вам?

Какой автомобиль подходит именно вам?

Porsche - Свяжитесь с нами.

Свяжитесь с нами.

Заполните форму, чтобы связаться с дилером и получить больше информации об интересующей вас модели.

Выбрать страну/регион:

* Data determined in accordance with the measurement method required by law. The figures do not refer to an individual vehicle nor do they constitute part of the offer. They are intended solely as a means of comparing different types of vehicle. Fuel consumption calculated for vehicles with standard specification only. Actual consumption and performance may vary with items of optional equipment. A vehicle’s fuel consumption and CO₂ emissions depend not only on its efficient use of fuel but also on driving style and other non-technical factors. You can obtain further information about individual vehicles from your Centre.

Секретное обновление ПО разгоняет Porsche Taycan Turbo S 2023 года до невероятных значений

Компания Porsche, известная своими предпочтениями к тонким изменениям, за последние два года внедрила ряд незначительных обновлений программного обеспечения для Taycan Turbo S, что привело к заметному улучшению характеристик.

Поделиться:

Секретное обновление ПО разгоняет Porsche Taycan Turbo S 2023 года до невероятных значений

Будучи первым современным электромобилем марки, Taycan Turbo S получил ускоренные улучшения в ходе независимых тестов, показав на целую секунду быстрее достижение максимальной скорости в 150 миль/ч (241 км/ч) по сравнению с тем, что было два года назад.

В России начнут использовать новый способ для поиска угнанных автомобилей

В России начнут использовать новый способ для поиска угнанных автомобилей

Последние тесты показали улучшение разгонных характеристик на различных скоростных этапах, продемонстрировав более быстрое время разгона до 90 миль/ч (145 км/ч), 120 миль/ч (193 км/ч) и более эффективное прохождение четверти мили, завершив дистанцию за 10,3 секунды на скорости 132 миль/ч (212 км/ч) по сравнению с предыдущими 10,5 секунды на скорости 130 миль/ч (209 км/ч).

Интересно, что время разгона 0-60 миль/ч (96 км/ч) осталось неизменным — 2,4 секунды, что позволяет предположить, что в основе улучшенных характеристик лежит функция «Overboost». Функция Overboost позволяет электромотору перерабатывать избыточную мощность в течение короткого времени, и Porsche, изначально опасаясь потенциального повреждения двигателя, ограничила эту функцию тремя секундами. Однако, когда автопроизводитель убедился в долговечности своих электродвигателей благодаря данным пользователей и наблюдениям, продолжительность работы функции Overboost была увеличена до 10 секунд.

Taycan Turbo S получает это улучшенное ускорение в режиме Sport Plus, в условиях контроля запуска. Хотя Porsche не сообщила об этих обновлениях, они свидетельствуют о стремлении марки со временем совершенствовать электромобиль, повышая производительность Taycan Turbo S без ущерба для долговечности.

Porsche Taycan Turbo S

Prices shown are recommended retail prices for the specified countries and do not include any indirect incentives. Pricing and included options can differ by region and do not include any indirect incentives. Dates shown are order dates. Click on a country for more details.

Real Range Estimation between 315 — 610 km

City — Cold Weather * 415 km
Highway — Cold Weather * 315 km
Combined — Cold Weather * 365 km
City — Mild Weather * 610 km
Highway — Mild Weather * 405 km
Combined — Mild Weather * 495 km

Indication of real-world range in several situations. Cold weather: ‘worst-case’ based on -10°C and use of heating. Mild weather: ‘best-case’ based on 23°C and no use of A/C. For ‘Highway’ figures a constant speed of 110 km/h is assumed. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions.

Performance

Acceleration 0 — 100 km/h 2.8 sec
Top Speed 260 km/h
Electric Range * 430 km
Total Power 560 kW (761 PS)
Total Torque 1050 Nm
Drive AWD

Battery

Nominal Capacity 93.4 kWh
Battery Type Lithium-ion
Number of Cells 396
Architecture 800 V
Warranty Period 8 years
Warranty Mileage 160,000 km
Useable Capacity 83.7 kWh
Cathode Material NCM712
Pack Configuration 198s2p
Nominal Voltage 725 V
Form Factor No Data
Name / Reference No Data

Charging

Home / Destination

Charge Port Type 2
Port Location Passenger Side — Front
Port Location 2 Driver’s Side — Front
Charge Power 11 kW AC
Charge Time (0->430 km) 9 hours
Charge Speed 48 km/h

Fast Charging

Fastcharge Port CCS
FC Port Location Passenger Side — Front
Fastcharge Power (max) 268 kW DC
Fastcharge Power (10-80%) 216 kW DC

Plug & Charge

Plug & Charge Supported Yes
Supported Protocol ISO 15118-2

Bidirectional Charging (V2X / BPT)

Vehicle-to-Load (V2L)

V2L Supported No
Max. Output Power
Exterior Outlet(s)
Interior Outlet(s)

Vehicle-to-Home (V2H)

V2H via AC Supported No
Max. Output Power
V2H via DC Supported No
Max. Output Power

Vehicle-to-Grid (V2G)

V2G via AC Supported No
Max. Output Power
V2G via DC Supported No
Max. Output Power

Energy Consumption

EVDB Real Range

Range * 430 km
Vehicle Consumption * 195 Wh/km
CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent * 2.2 l/100km

WLTP Ratings (TEL)

Range 468 km
Rated Consumption 210 Wh/km
Vehicle Consumption 179 Wh/km
CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 2.5 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 2.0 l/100km

WLTP Ratings (TEH)

Range 440 km
Rated Consumption 230 Wh/km
Vehicle Consumption 190 Wh/km
CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 2.6 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 2.1 l/100km

TEL = Test Energy Low | TEH = Test Energy High
Rated = official figures as published by manufacturer. Rated consumption and fuel equivalency figures include charging losses.
Vehicle = calculated battery energy consumption used by the vehicle for propulsion and on-board systems.

Real Energy Consumption Estimation between 137 — 266 Wh/km

City — Cold Weather * 202 Wh/km
Highway — Cold Weather * 266 Wh/km
Combined — Cold Weather * 229 Wh/km
City — Mild Weather * 137 Wh/km
Highway — Mild Weather * 207 Wh/km
Combined — Mild Weather * 169 Wh/km

Indication of real-world energy use in several situations. Cold weather: ‘worst-case’ based on -10°C and use of heating. Mild weather: ‘best-case’ based on 23°C and no use of A/C. For ‘Highway’ figures a constant speed of 110 km/h is assumed. The energy use will depend on speed, style of driving, climate and route conditions.

Safety (Euro NCAP)

Safety Rating
Adult Occupant 85%
Child Occupant 83%
Rating Year 2019
Vulnerable Road Users 70%
Safety Assist 73%

For more details on the safety rating of this vehicle, visit euroncap.com

Dimensions and Weight

Length 4963 mm
Width 1966 mm
Width with mirrors 2144 mm
Height 1378 mm
Wheelbase 2900 mm
Weight Unladen (EU) 2370 kg
Gross Vehicle Weight (GVWR) 2870 kg
Max. Payload 575 kg
Cargo Volume 366 L
Cargo Volume Max No Data
Cargo Volume Frunk 84 L
Roof Load 75 kg
Tow Hitch Possible No
Towing Weight Unbraked 0 kg
Towing Weight Braked 0 kg
Vertical Load Max 0 kg

Miscellaneous

Seats 5 people
Isofix Yes, 2 seats
Turning Circle 11.2 m
Platform VW J1
EV Dedicated Platform Yes
Car Body Sedan
Segment F — Luxury
Roof Rails No
Heat pump (HP) Yes
HP Standard Equipment Varies by country

* = estimated value. Average energy consumption and range based on moderate drive style and climate. Real-life values may differ significantly. Pricing information might not be actual for some regions. No rights can be derived from the information on this site.

Home and Destination Charging (0 -> 100%)

Charging is possible by using a regular wall plug or a charging station. Public charging is always done through a charging station. How fast the EV can charge depends on the charging station (EVSE) used and the maximum charging capacity of the EV. The table below shows all possible options for charging the Porsche Taycan Turbo S. Each option shows how fast the battery can be charged from empty to full.

Europe

Charging an EV in Europe differs by country. Some European countries primarily use 1-phase connections to the grid, while other countries are almost exclusively using a 3-phase connection. The table below shows all possible ways the Porsche Taycan Turbo S can be charged, but some modes of charging might not be widely available in certain countries.

Type 2 (Mennekes — IEC 62196)
Charging Point Max. Power Power Time Rate
Standard 11.0 kW On-Board Charger
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 43 hours 10 km/h
1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 26h45m 16 km/h
1-phase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13h30m 32 km/h
3-phase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9 hours 48 km/h
3-phase 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 9 hours 48 km/h
Optional 22.0kW On-Board Charger
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 43 hours 10 km/h
1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 26h45m 16 km/h
1-phase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 13h30m 32 km/h
3-phase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 9 hours 48 km/h
3-phase 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 4h30m 96 km/h

† = Limited by on-board charger, vehicle cannot charge faster.

Fast Charging (10 -> 80%)

Rapid charging enables longer journeys by adding as much range as possible in the shortest amount of time. Charging power will decrease significantly after 80% state-of-charge has been reached. A typical rapid charge therefore rarely exceeds 80% SoC. The rapid charge rate of an EV depends on the charger used and the maximum charging power the EV can handle. The table below shows all details for rapid charging the Porsche Taycan Turbo S.

  • Max. Power: maximum power provided by charge point
  • Avg. Power: average power provided by charge point over a session from 10% to 80%
  • Time: time needed to charge from 10% to 80%
  • Rate: average charging speed over a session from 10% to 80%

Europe

Combined Charging System (CCS Combo 2)
Charging Point Max. Power Avg. Power Time Rate
CCS (150 kW DC) 150 kW 142 kW † 26 min 690 km/h
CCS (300 kW DC) 268 kW † 216 kW † 17 min 1060 km/h

Data made available by Fastned

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *